Hallo Betty,
Zoals we de Gesterweg nu hebben ontworpen is de rijbaan 4,8 meter breed.
Vraag over breedte van de straat
Van "Herinrichting Den Oever-west fase 1 en 2"
Ga naar het project
Wij wonen in de boerderij op Gesterweg 17-19. Komend vanaf de Hoge Gest en rijdend richting de Martekrogt , splitst bij ons voor, de Gesterweg zich in het doodlopende stuk van de Gesterweg ( naar rechts) en rechtdoor naar de Martekrogt. In de oude situatie verbreedt de weg zich tussen Gesterweg 17-19 en de afslag naar de Amsteldiepstraat. In het ontwerp lijkt de weg smaller te worden. Klopt dit? Het ontwerp is 1:200. Hoe breed wordt/blijft de Gesterweg?
Officiële updates
Laatste update: 5 januari 2022
Geplaatst op 5 januari 2022
Reacties(1)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Betty Jeeninga-Koorn
Geplaatst door:Betty Jeeninga-Koorn
4 jaar geleden
Hallo René
Dank voor je antwoord.
Hoe meer ik naar het ontwerp Den Oever west kijk, hoe meer vragen er op borrelen en hoe meer ik mij afvraag of de ontwerpers ter plekke zijn geweest om de situatie in ogenschouw te nemen. Bij nieuw te bouwen huizen, zijn de bewoners verplicht parkeermogelijkheden op eigen kavel te realiseren. In het ontwerp Den Oever west zien de mensen die op eigen initiatief deze stap hebben gezet, hun uitrit versperd door ingetekende parkeerplekken voor de uitrit . Ik vind dit slordig. Niet iedereen is handig op internet en daardoor zal niet iedereen het ingrijpende karakter van het nieuwe ontwerp tot zich nemen. Zelf moest ik ook erg zoeken en uitvinden hoe het werkt
Persoonlijk heb ik geen input aangeleverd, wij zijn tevreden met de huidige situatie ( behalve hard rijdend verkeer). Zie ik met afschuw dat het speelveld voor de kinderen tussen Amsteldiepstraat en Gesterweg wordt opgeofferd. Kan niet waar zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand van de bewoners van het doodlopend stukje Gesterweg heeft verzocht om deze drastische verandering.
De gemeente Hollands Kroon voerde kortgeleden de actie : tegel eruit groen erin. Bij ons op de buurt wordt het nu: groen eruit, tegels erin.
We komen hier, als buren met een gezamelijke reactie op terug.
Wordt de rijbaan van de gehele Gesterweg 4,8 meter breed? En dan bedoel ik van de Havenweg tot aan de Martekrogt?
Geldt dit ook voor de rijbaan van de Amsteldiepstraat en Martekrogt?
Op tekening lijkt het doodlopende stukje Gesterweg breder, zo ja hoe breed?
Delen
Geplaatst door
Huidige status
Gezien
